De azi renunt la….si incep sa…

Ati fost pusi vreodata in situatii de genul acesta? Cred ca cel mai greu lucru e sa renunti si sa incepi o schimbare. E ciudat, pentru ca ai dobandit niste obiceiuri (bune sau rele) de care e greu sa te debarasezi. La cate obiceiuri ati renuntat si cate din acestea ati reusit sa schimbati?

De ceva timp incerc sa renunt la chestii precum:

CAFEA. Pana in facultatea nu beam cafea. De fapt, nici nu stiu de ce am inceput sa beau cafea. Urasc amareala aia. Insa ador mirosul ei. Acum sunt dimineti in care ma trezesc foarte devreme si merg la lucru, si fara cafea am senzatia ca nu intru in functiune. Cred ca e mai mult o chestie psihica. De fapt, cafeaua nici nu face mari minuni in a ma trezi, dar e asa tentant mirosul ei..mmmmm….. Ok, deci trebuie sa renunt la asta…

INJURATURI. E ciudat tare pt o fata sa injure. Dar zau ca se putea si mai rau, tinand cont de lumea in care traim. E un mod foarte util de a ma descarca de nervi, altfel zau ca as ajunge la balamuc. De fapt, de ce injur? Pentru ca mi-a ajuns sa vad si sa aud atatea rautati si nedreptati. Nu ca as schimba ceva cu asta (poate chiar ar trebui sa incerc sa schimb lucrurile in mai bine, in loc sa injur si atat). Si e asa de bine dupa ce ma descarc…. Insa raman cu un sentiment de vinovatie “La naiba, iar am injurat!”. Deci trebuie sa renunt si la acest obicei…sau macar sa nu mai injur asa urat si sa inlocuiesc cu cuvinte mai “de bun simt” :))))

PIERDUT VREMEA. Am observat ca pierd vremea mult si inutil, cu chestii care nu imi folosesc la nimic. De genul Candy Crush, Facebook and the same like these. Si is cativa ani (vreo 2) de cand nu am mai pus mana pe o carte… De aceea voi limita timpul petrecut pe Facebook si imi voi aloca macar 2 ore pe zi pentru citit. Apropo, ultima mea carte citita a fost acum 2 ani, OSHO -Emotiile. Voi continua cu acelasi autor (mi-ar placea sa reusesc sa citesc toate cartile lui. And i will….

SUPARARE. Ar trebui sa fiu mai indiferenta. Lucrez la chestia asta de mica… Si asta mi se pare cel mai greu lucru de schimbat… Ma supar repede. Si asta pentru ca nu imi place sa pierd (sunt competitiva).Nu imi place sa fiu nedreptatita (pentru ca ai mei parinti m-au invatat sa fiu corecta cu mine si cu ceilalti). Nu imi place sa fiu judecata gresit (asta ma doare cel mai rau, cand oamenii isi fac o viziune gresita despre persoana mea). Nu imi place sa ia altii deciziile in locul meu (ma supar cand s-au luat decizii despre care nu am fost informata si in fata carora trebuie sa ma supun). Cica oamenii fericiti atrag lucrurile bune. I’m working at this point…

EGO. Un alt punct al meu sensibil pe care incerc sa il schimb. Sunt egoista.am asteptari pre mari de la mine si de a cei din jur. De aici si dezamagirile… Oamenii nu sunt deloc la fel. Si nu toti oamenii sunt buni. Ei bine eu vreau ca toti sa fie buni, si daca nu sunt, devin egoista cu toata lumea. De exemplu, cu oamenii care se comporta aiurea pentru aca probabil nu le place fata mea, ma comport si eu la fel de aiurea , pentru ca imi provoaca scarba comportamentul lor. Nu procedez corect, stiu, si cred ca asta ar trebui sa schimb. Sa renunt la ego, si sa devin un exemplu bun (poate se schimba si ceilalti in bine). Cum e vorba “schimbarea in lume incepe cu tine insuti”.

Si lista poate continua la nesfarsit…



One thought on “De azi renunt la….si incep sa…

Leave a Reply

