La mulţi ani, TATI !

487221_172341992935328_1461159002_nAzi e ziua de naştere a celui mai important bărbat din viața mea… Azi e ziua de naștere a celui mai special om din viața mea. Astăzi se împlinesc 60 de ani de când Pământul e mai bogat cu prezența sa și aproape 22 de ani de  de când veghează asupra mea.  Zi de zi. Necondiţionat !

Când eram mică nu înțelegeam de ce, după ce crești, nu te mai adresezi părinților cu diminutivele ”mami” și ”tati” şi folosești, simplu , ”mama” şi ”tata”. Îmi spuneam că eu nu o să fac la fel. Timpul a trecut, si am crescut.  Adevărul este că o dată ce te maturizezi, gradat, ieși de sub umbra protectoare a părinților și se schimbă modul în care îi percepi. De acum ai singur grijă de tine, în mare parte… Cu toate acestea, pe tata eu îl am trecut și acum în telefon ”tati”. Si încă îi spun “tati”.  Pentru că, oricât am crescut , a făcut cumva să își întindă acea umbră protectoare spre  mine şi în prezent.

Mi-aș dori pentru el să cunoască liniștea, să primească înapoi măcar o parte din cele frumoase pe care le-a oferit celor din jur  în 60  de ani și să mai trăiască încă cel puţin pe atât. Mi-aș dori ca viața să îl țină la fel de ocrotit şi iubit precum este în inima mea…

Niciodată nu am știut ce să îi iau cadou. Ceea ce i-ar lipsi în viață nu se poate cumpăra, iar ce se poate cumpăra nu mai e demult într-atât de special încât să merite atenția, sau i-a fost deja luat… Așa că am scris aceste rânduri pe care mulți dintre voi le citiți spre a vă anunța că azi e ziua de naștere a celui mai frumos om pe care îl cunosc.

Îi mulţumesc din toată inima pentru grija pe care mi-o oferă permanent, pentru sprijinul continuu şi necondiţionat, pentru că de fiecare dată, ori de câte ori greşesc (că deh, îs şi eu copil ), trece cu vederea şi rămân tot “fata lu’ tata”. Pentru toată puterea pe care mi-a oferit-o în cele mai dificile momente . Pentru  că de fiecare data a rupt o parte din el  şi mi-a oferit să-mi fie mie bine ! Pentru sfaturile pe care mi le-a dat  şi pentru tot ceea ce nu-mi poate da nimeni, niciodată,  mai sincer de atât : iubire !

Ştiu că nu va citi niciodată ce scrie aici (poate doar dacă îi arăt eu). Îmi cer scuze că, uneori, cele mai importante cuvinte ,sunt spuse foarte rar.Însă nu pentru că ar fi greu să spun, ci pentru că el m-a învăţat întodeauna să păstrez o melodie mută în sufletul meu, pentru a o asculta cu cea mai duioasă dorinţă.

Îmi este greu să văd cum ceasornicul timpului  îi mai ia un an ,din respiraţia lui. El a crescut în mine caracterul, privirea rezistentă oricărui eşec şi înţelepciune.

Îl admir pentru puterea cu care îşi duce fiecare grijă, îl iubesc pentru fiecare vorbă de încurajare, îl ador pentru felul lui deschis, uneori atât de copilăresc de a fi !  Am învăţat şi încă învăţ mereu câte ceva nou de la el. Este tatăl meu şi nu l-aş schimba pentru nimic în lume!

Pentru că anii de trudă şi muncă se numără în fire albe şi riduri, îţi pot spune, tati, că de-acum înainte ai să întinereşti! Pentru că dragostea şi fericirea ce se numără în sclipirile ochilor tăi îmi spun că eşti cel mai mai frumos tată!

Îţi doresc din suflet să fii sănătos, căci să ştii că atât de mult am nevoie de tine… Nu vreau niciodată să fii trist, căci mi se frânge inima de durere, cu toate că de-a atâtea ori ţi-am văzut lacrimile care le ascundeai de mine, şi pentru că de multe ori  ţi-am văzut supărarea, dar niciodată nu ţi-ai revărsat-o asupra mea, deşi o parte din vină îmi aparţinea. Vreau să te văd cum radiezi de fericire, şi întodeauna să găsesc în privirea ta, speranţă. Unoeri ignoram discuţiile cu tine, pentru că încă nu înţelegeam nimic… Nu înţelegeam că ele mereu îmi aduceau puterea şi caldura de care aveam cea mai multă nevoie.

Tati, e ziua ta, ziua în care Dumnezeu te-a trimis pe Pământ să îţi croieşti drumul, pe mine să mă aşezi pe pânza ta. Şi eşti atât de bun, căci eşti TATA!

LA MULŢI ANI ! Te iubesc, chiar dacă nu auzi asta de la mine! O ştii !

8 thoughts on “La mulţi ani, TATI !

  1. La multi ani si din partea mea.
    Si io iti multumesc ca ai recunoscut cine iti este tata. Am rasuflat usurat. Este la moda acum sa devii tata fara sa stii si fara sa vrei.

Leave a Reply

