being human…

Pe cine încerc eu să mint când răspund cuiva care mă întreabă “ce faci, cum eşti?” ?? Să nu vă imaginaţi că sunt mulţi cei care mă întreabă şi îi interesează. Dar ăia puţini care totuşi o fac din când în când, sunt mintiţi. Mint grosolan de tot. Îi mint că sunt bine, când, de fapt, nu sunt aşa.  Mă mint inclusiv pe mine, deşi sunt cea mai conştientă de faptul că în mine e o furtună mai devastatoare decât cele din această perioadă a toamnei.

Mă uitam astăzi afară… Era soare, frumos, vânt acceptabil, şi deodată a început să bată vântul cu putere şi să plouă zgomotos. Ploua atât de tare, încât aveam impresia că stropii de ploaie sunt hotărâţi să spargă orice în calea lor… A plouat aşa câteva minute, apoi s-a oprit şi a ieşit soarele… În scurt timp a început din nou să plouă, şi iarăşi soare apoi. Seara s-a lăsat frig şi vântul bătea de credeam că mă ia pe sus şi mă agaţă de o creangă a unui pom. Am fost surprinsă de asemănarea cu starea mea. E identică. Diferenţa e că una e vreme, şi se vede, o văd toţi, se feresc toţi de ea când e cazul, iar pe cealaltă nu o vede nimeni, dar mă omoară pe dinăuntru.

Şi cui îi pasă ?

Îmi pare rău de tot ce se întâmplă în fiecare zi. Ies pe stradă şi îmi vine să urlu de halul în care s-a ajuns… Şi era o vorbă : “Unii îşi imaginează cum arată sfârşitul lumii; eu văd câte puţin din el în fiecare zi.” Nu e vreo noutate….Nu sunt nici prima, şi nici ultima care păţeşte de toate. Dar unele o caută. Şi problema e că eu sunt confundată cu “unele”. Eu nu-s “unele”, asta nu înţelege nimeni.

Nu-s ca toată pizdăraia care abia aşteaptă să fie claxonată şi băgată în seamă. Cu cât mă bagi în seamă mai puţin şi nu te dai interesant, cu atât îs mai mulţumită. Nu-s ca pizdăraia care aşteaptă să  vină unu’ şi să imi facă un compliment (prefăcut, evident, şi care sigur are vreun interes ascuns) ca să întru în extaz şi să îi sar în braţe. Eu nu-s ca pizdăraia care, dacă un tip are un motor şi îmi propune să mă plimbe, automat are acordul să mă şi fută. Confuzia asta o fac 98%. Şi mare greşeală fac….. Eu vreau doar să mă bucur de pasiunea mea, fără să mă ia greaţa şi să borăsc pe  motoarele lor. Probabil că, cu timpul, voi renunţa şi la pasiunea asta. Cel puţin cât voi fi aici. La noi în ţară nu te poţi bucura de aşa ceva. La noi îti motor ca să pari tare şi să agăţi pizde pe Copou (cel puţin aşa e “politica” în Iaşi). Eu nu-s ca pizdăraia care aleargă dimineaţa sau seara pe pod, în colanţi şi maieu ca să atragă priviri că is sportive dotate. Eu vreau doar să mă menţin. Dar se pare că nici  acest lucru nu-l mai pot face….pentru că sunt confundată cu “unele”, şi evident, consecinţele se răsfrâng tot asupra mea. Eu nu-s ca pizdăraia care abia aşteapta să fie invitate la suc ca a 2-a seară să îţi sară în poală. Eu nu-s pizdăraia care merge în cafenea să admire tipul drăguţ de la masa alăturată, ci doar ca să îmi beau cafeaua şi să plec. etc.

Se pare că nici cu cei pe care îi consideram amici şi cu care obşnuiam să ies din când în când, nu mai pot ieşi. Nici în grupurile pe care obişnuiam să le admir şi în care încercam să mă integrez, nu mai pot să mă afişez. Pentru că din 10 persoane, 8 mă confundă cu pizdăraia de care vă vorbeam mai sus.

Nu-mi place singurătatea, dar se pare că devine un lucru necesar şi mai benefic decât o prezenţă bolnavă. Pentru că nu e bun simţ. Ori eu m-am născut în vremea în care se mai vorbea despre aşa ceva. Am părinţi care, din păcate, nu m-au pregătit să trăiesc într-o socitate infectă, sau nici măcar nu m-au avertizat… Să nu-mi mai pese şi să nu mai bag în seama, nu am cum. Şi nu mai vreau sfaturi de genu, că nu ţin. Sună frumos, dar nu-mi sunt de folos…

Nu pot să nu-mi pese. It’s called being human. Ori la noi nu prea ai cu cine să fii uman…

Aşa că în faţa unora voi fi persoana pe care nu o doresc, dar care va trebui să fiu, spre binele meu. Bunătatea e prea scumpă şi dureroasă ca să îţi mai poţi permite să o oferi… Bunătatea provoacă ulcer la stomac…

Dacă 2-3 oameni ar fi ca tine, Răz’…..am putea vorbi de “being human”…..

9 thoughts on “being human…

  1. @ Buna dimineata !
    ” Bunatatea provoaca ulcer la stomac ….”
    si asta inseamna BISTURIU care,
    de nu-i sterilizat corect,
    provoaca CANCER la stomac !!!
    O TOAMNA cat mai frumoasa !
    Cu stima,
    Aliosa.

  2. Hai la Cluj.
    Poti sa te dai cu motorul,poti sa-ti bei cafeaua sau sa te plimbi.Poti sa alergi intreningata sau inchilotata (cum doresti) fara sa ti se bage cineva in suflet ( de uitat, se uita si aici ca de-aia avem ochi, dar nu la modul ostentativ, deranjant).Papitoi si timpiti sint si aici, ca-i plina tara, dar macar, daca-i intorci spatele te lasa in pace .

  3. Tocmai de asta nu am vrut să vin în Iaşi când mi s-a făcut o ofertă. Oamenii sunt prea înguşti la minte şi se bagă în seamă fără să îi ceară nimeni părerea. Şi sunt de acord cu Fosile, aici la Cluj poţi trăi liniştit!
    O zi superbă de toamnă îţi doresc!

    • Nu e vorba doar de Iaşi. Mă îndoiesc că la Cluj sau alte oraşe găseşti oameni foarte civilizaţi şi cu bun simt. În general mă refer… Nu există pădure fară uscături. Eu cred ca e o chestie de ţară. Suntem toţi de-aşa natură….

      Iar eu îs mai “norocoasă” de fel să dau peste acele uscături. Doar peste ele….

      O toamnă superbă şi ţie !

      • Uscături sunt peste tot, dar aici oamenii au mai mult bun simţ şi respect. Stai liniştită, că eu sunt la fel de “norocoasă” 😀

  4. Te inteleg perfect si sustin pana si virgula pe care ai pus-o in context . In ziua de astazi sunt foarte multe clisee si foarte multe “modele” proaste de urmat …. Baietii devin niste “smecheri naturali” , iar fetele niste “femei fatale” ambele categorii luate dintr-un film foarte foarte prost .

Leave a Reply

