Miros de toamnă….

E toamnă iar…

Dacă majoritatea jelesc trecerea verii şi  o cheamă înapoi, eu îmi deschid braţele pentru a îmbrăţişa cel mai frumos anotimp – toamna.

Miroase a toamnă. Se spune că e anotimpul declinului emoţional. Pentru mine, însă, nu e chiar atât de dramatic pe cât consideră mulţi. Toamna înseamnă regăsire şi cunoaştere de sine aprofundată. Cu fiecare toamnă care vine şi trece mă simt tot mai aproape de mine, de gândurile mele…iar sufletul mi-e plin de emoţie.

Sentimentele uscate de arşiţa verii, reînvie o dată cu venirea toamnei. Iar raţiunea ia locul pasiunii şi spune stop. Sufletul meu, mutilat de infinitele luni de vară, în sfârşit răsuflă uşurat în bătaia răcoroasă a vântului tomnatic. Se poate odihni pe o bancă în parc, înconjurat de o ploaie de frunze şi culori, depănând amintiri. Privesc cum toate gândurile şi aspiraţiile lui puerile, arzătoare de o vară, se scufundă infailibil, şi este injectat cu realitate. S-a confruntat destul cu monstrul în faţa căruia a pierdut prea multe bătălii, care i-a dărâmat vise şi i-a demolat speranţe încă din temelii, şi l-a privit apoi, rânjind, hrănindu-se cu durerea lui. Acum însă, renunţă iar. Lasă voluptatea inconştientă să zacă undeva, departe, iar el mai scrie pe cartea jerpelită a vieţii sale, încă o vară care tocmai a trecut. Reconstruieşte pe ruinele trecutului un prezent palpabil, candid, dar cu cicatrici dureroase, perpetue, care rănesc privirea şi menţin mantia trecutului încă ridicată.

Se spune că toamna se numără bobocii. Ei bine, eu toamna număr sentimentele …sentimentele pierdute în van, rănite sau sfâşiate de loviturile macabre pe care viaţa le oferă …Le aranjez, le îngrijesc .. apoi realizez cu o stupoare infantilă că sunt, defapt, absente . Şi iar începe căutarea efemeră a unei iubiri noi, a unei vieţi noi şi a unor întâmplări fabuloase care să îmi îmbrace sufletul într-un cocon de sticlă şi să-l protejeze până vara viitoare.

Toamna se numără nostalgii, speranţe şi vise. Toamna asta înseamnă copilărie, ciocolată caldă şi pulovere moi.

Miroase a toamnă…E toamna mea !

5 thoughts on “Miros de toamnă….

Leave a Reply

