Antranament

 Ei bine, da …o să râdeţi ! M-am apucat de antranament ! Îmi e dor să fac sport, să mă simt în formă. Să încep ziua cu mişcare….

Cum am practicat mai demult câţiva ani de handbal, destul de intensiv…eram obişnuită zi de zi să fac mişcare. Multă mişcare. Alergare, forţă, gimnastică.

Ei bine, deşi pare greu de crezut că renunţ la somnul meu de frumuseţe până la ora 12, m-am hotărât ca de astăzi, uşor-uşor, să încep un antranament de alergare.

Aşadar : programul meu arată cam aşa :

Se începe întâi cu ceva uşor…aşa, ca pentru începători :

8 săptămâni , 3 zile pe săptămână (luni, miercuri şi vineri).

În fiecare zi, înainte de a începe antranamentul, 5 minute sunt alocate încălzirii (exerciţii de stretching). Antranamentul începe la 6 dimineaţa fix, iar trezirea e undeva pe la 5:30 să am timp şi de încălzire. Nu se mănâncă înainte de antranament, decât o felie de pepene (pentru că trebuie să fiu foarte bine hidratată- nu alerg cu apa după mine!), şi după 15 min se începe alergarea.

Săptămâna 1 :

Ziua 1 : 2 min alergare

              4 min plimbare

              Repetare de 4 ori

Ziua 2 : 2 min alergare

              4 min. plimbare

              Repetare de 4 ori

Ziua 3 : 2 min alergare

              3 min plimbare

             Repetare de 5 ori

Săptămâna 2 :

Ziua 1 : 3 min alergare

            3 min plimbare

           Repetare de 5 ori

Ziua 2 : 3 min alergare

             3 min plimbare

            Repetare de 5 ori

Ziua 3 : 3 min alergare

            3 min plimbare

            Repetare de 5 ori

Săptămâna 3 :

Ziua 1 : 3 min alergare

            2 min plimbare

           Repetare de 6 ori

Ziua 2 : 3 min alergare

             2 min plimbare

            Repetare de 6 ori

Ziua 3 : 3 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 6 ori

Săptămâna 4 :

Ziua 1 : 4 min alergare

             3 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Ziua 2 : 4 min alergare

            3 min plimbare

           Repetare de 4 ori

Ziua 3 : 4 min alergare

            3 min plimbare

           Repetare de 4 ori

Săptămâna 5 :

Ziua 1 : 5 min alergare

            3 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Ziua 2 :    5 min alergare

            3 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Ziua 3 : 5 min alergare

            3 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Săptămâna 6 :

Ziua 1 : 6 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Ziua 2 :    6 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Ziua 3 : 6 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 4 ori

Săptămâna 7 :

Ziua 1 : 10 min alergare

            4 min plimbare

            Repetare de 2 ori

Ziua 2 : 10 min alergare

            4 min plimbare

            Repetare de 2 ori

Ziua 3 : 10 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 2 ori

Săptămâna 8 :

Ziua 1 : 15 min alergare

            2 min plimbare

            Repetare de 2 ori

Ziua 2 : 20 min alergare

            2 min plimbare

            10 min alergare

Ziua 3 : 30 min alergare

Pe lângă acest antranament, în fiecare zi ( de luni până vineri), dimineaţa şi seara fac câteva exerciţii cu ganterele ( 4 X 10).

Trezirea e foarte devreme (5:30), deci ora de culcare va fi inainte de ora 12, obligatoriu !!

După cel puţin 30 de minute după fiecare antranament, voi face un duş .

Deşi astăzi dimineaţă a fost prima zi de antranament, mă simt excelent. Diferit. Într-adevăr, puţin obosită pentru că organismul meu încă nu şi-a intrat în ritm cu trezitul devreme şi efort fizic, dar sunt mulţumită. Pentru început e bine !  Abia aştept next day ! 🙂

Poate încerca oricine. Merită !

PS : nu fac acest antranament pentru slăbit (deşi am auzit că ajută). Ideea e că eu nu prea am ce slăbi (sunt şi aşa subponderală). Dar pentru ca să mă simt în formă, e excelent ! 🙂

Să fiţi sănătoşi şi să aveţi o zi frumoasă !

            d218c474ef86625b18e5371e971b1644

8 thoughts on “Antranament

  1. Dezavantajul motorului consta in faptul ca incape aproape oriunde.Daca mergi cu masina trebuie sa o parchezi si sa continui pe jos.Adica sa faci drumetie.Si ar fi de preferat prin locuri neasfaltate- sa se miste si gleznele in toate directiile,si coloana si muschii sa fie destul de solicitati.
    Mi se pare ,nu stiu cum, sa-ti programezi asa ceva cind viata, respiratia,vazutul, auzitul nu sint programate si se manifesta in functie de imprejurarile momentului.
    E drept,eu sint mai…vechi si nu stiu cu ce se maninca viata in secolul XXI.
    Spor la an tra na ment !

    • Da, imi programez! 🙂 Trebuie un anumit program. Un antranament bun, nu se face “dupa ureche”. Daca vrei sa ai rezultate si sa fii echilibrat, trebuie program bine stabililit ! 😀
      Nu e vorba de “cu ce se mananca viata in secolul 21”, ci de cum se simte fiecare. Si nu toata lumea isi permite un antranament pus alandala. Si nici nu e indicat sa fie pus asa ….

      Multzam ! 😀
      O zi faina !

  2. De ce să râdem ? 😀 Și eu mă gândeam zilele astea la un antrenament de dimineață, doar că e greu cu trezitul. În schimb, fac câteva exerciții când mă trezesc (cel târziu pe la 11) și fac și seara. Deși mă tentează antrenamentul pe care îl faci tu. Poate că voi încerca și eu.. că tot e vacanță. 🙂 Spor ! 🙂

    • Si eu ma gandeam ca voi avea probleme cu trezitul. Intr-adevar, e ciudat prima data, sa te trezesti in creierii diminetii..si dureaza unpic pana te dezmeticesti…dar e fff bine dupa aia. te obisnuiesti ! Diseara alerg din nou. Nu pot sta locului ! :))))

      Multumesc ! 😀
      Spor si tie ! 😉

  3. Sfatul meu e sa iti pui si o pereche de greutati la picioare. Sa incepi cu 0,5 kg. Eu, personal am facut treaba asta in primavara (cand eram dupa sezonul de hibernare) si in circa 3 saptamani am urcat la 1,5 kg pe picior. Nu-ti spun ce senzatie ai cand pe dai jos!

Leave a Reply

