Vorbitul e un dar, nu o obligaţie!

” Indivizi de etnie necunoscută şi amatori de injurii, ţin să precizez faptul că, nu numai mă-ta are cratimă; are şi mă-sa, mă-sii, mă-tii, maică-ta, maică-tii, maică-sa, maică-sii, maică-mea, maică-mii. Masa, cum scrieţi voi, ştiţi… e cu bucătăria.

Profit de ocazie, să-i anunţ pe alţii că: chear de fapt e chiar, coşmare e coşmaruri, fraere e fraiere, înşeală e înşală, aşează e aşază, deasemenea e de asemenea etc. Pluralul substantivului prostie e prostii, nu prosti. Aceia sunt proşti, de la adjectivul prost. Prostie-prostii / prost-proşti. Oricum scoateţi multe prostii pe gură, aşadar înainte de a scrie ceva, spuneţi cu voce tare şi vedeţi dacă vă place cum sună. Iar dacă nu veţi face asta, mai bine vă abţineţi de la comentarii inutile şi faceţi abstracţie de lucrurile care vă depăşesc. Noi nu vă facem ignoranţi şi agramaţi, voi nu vă faceţi de râs.
p.s: î mai nou înlocuieşte â. De ce? Nu ştiu! Cert e că unii sUnt foarte certaţi cu gramatica şi scriu sînt, sânt, mai exact sint, sant. Eu când citesc, citesc şanţ, sincer. Verbul ”a fi” a fost printre primele învăţate, dacă nu chiar primul, şi anume: eu sunt, tu eşti, el-ea este/e, noi suntem, voi sunteţi, ei-ele sunt.
*Vorbitul e un dar, nu o obligaţie!   “

(de pe facebook)

7 thoughts on “Vorbitul e un dar, nu o obligaţie!

  1. treaba cu “î” o fac şi eu pentru ca asa am invatat la scoala si pentru ca mi-am dat seama ca fac mai putine greseli asa decit invers iar pretextul cu scoala merge binisor :).

    in rest … “succesuri lipsite de eşece” 🙂 🙂 🙂

  2. Scuze,dar m-am ratacit pe-aici si mi-a atras atentia “darul vorbirii”.
    Sa inteleg ca cel care a publicat acest articol pe facebook,stie ce vocale folosesc “agramatii” atunci cind vorbesc.Ca stie daca ,atunci cind vorbesc,folosesc “liniuta ” sau nu acolo unde trebuie.Ca injuraturile scrise corect sint mai putin vulgare.Or fi culte,nu?
    Ar trebui ca agramatii sa spuna, inainte de a-si exprima parerea, ca le-au murit parintii si n-au mai putut urma cursurile “invatamintului gratuit” din Romania sau ca au invatat sa scrie cu o bucata de lemn,in noroi?
    Si vazind motto-ul tau,se refera si la ce intelegi tu din ce spun altii?
    Inca o data,scuze!
    Nu stiu de ce m-am ambalat ,dar n-am facut-o ca sa-ti aduc tie vreun afront.
    Mult bine !
    Alexandru.

Leave a Reply

