Disponibilitate

made-in-romania  Vă povestesc  o fază care îmi aduce din nou aminte cât de disponibili spre răutăţi şi cât de imbecili şi involuaţi  suntem !

Aşteptam cuminte autobuzul în staţie (ieşisem de la facultate).  O “plăcere”, vă daţi seama… Îmi e de ajuns să aştept vreun sfert de oră , şi să văd destule, încât să mă apuce voma …..

De obicei, în staţie, fiind în faţa Universitătii…..e aglomerat. Deh, toată studenţimea (şi nu numai) ţărişoarei noastre dragi… Pe lângă faptul că îs foarte mulţi oameni, de obicei…şi traficul rutier e …nebun. Aproape că nu ai unde să stai în staţie, din cauza maşinilor parcate alandala (practic stai în stradă!! ). Şi vorbim de Copou…

La un moment dat, vine o duducă blondă, cu un Volvo “jmecher”, şi se gândeşte ea…să oprească fix în staţie, între oameni (probabil dacă nu erau atenţi, parca lejer PE ei). Adică oamenii trebuiau să se dea la o parte (nu destul că erau în stradă)….ca să îi facă don’şoarei loc să parcheze în faţa universităţii (altfel, probabil se dezechilibra de pe papainoagele pe care le avea în picioare, dacă ar fi parcat mai departe de intrare în Universitate).. Măcar dacă se hotăra unde să lase maşina. Ea însă o plimba dute-vino (pe un loc de 2-3 m)…astfel că nu ştiai unde să te dai să te fereşti să nu te ia pe parbriz … N-ar fi fost mare lucru la o blondă !

Erau şi pensionari în staţie, care s-au arătat destul de deranjaţi de gestul duducei (pe bună dreptate) . Maşina se parcheaza în loc special amenajat, sau undeva pe margine, unde este loc. Nu între oameni , nu în staţia de autobuz ( pentru că blochezi şi accesul autobuzului care, la rândul lui, blochează o bandă de circulaţie, dar blochezi şi oamenii din staţie , că nu au unde să mai stea -în spate masini, în faţă maşini, între ei maşini-).

Văzând că lumea ripostează destul de urât  la gestul ei nesimţit, se hotărăste să plece. Evident, că nu ştiam nici eu în ce parte să mă dau (semnalizarea nu o folosea-ca să îmi  indice vreo direcţie în care are de gând să meargă-, claxon nu , şi numai ce mă trezeam că îşi stergea botul maşinii de pantalonii mei ) etc. Să nu-i f*ţi atunci un şut în portieră ??!!

Pleacă duduca..şi în foarte scurt timp, vine  altă maşină. Tipică cocalarului numărul unu’ din România. BMW negru, joasă. Parchează şi el în lelea p*lii , între oameni (pensionari, studenţi, copii etc). “Asta e culmea”, exclamă majoritatea (pe bună dreptate, din nou). Din el , coboară o bombă sexy, gonflabilă pe părtile corpului şi singurele cu care se descurcă în viaţă, papainoage de un verde strident, blugi cu curul lăsat până la genunchi, burta goală, păr puternic tapat etc, şi soferul ….un cocalar tipic, musculos, cu lanţ de aur la gât de grosimea a 2-a degete, cu tricou negru, cu faţă de târtan. Ambii extrem de relaxaţi şi nederanjaţi de  revolta celorlalţi în faţa cărora (sau aproape pe cei care) au parcat de-amp*lea.  Nişte oameni, văzând că perechea piţi-coca nu reacţionează în vreun un fel, îi îmbrânceşte puternic-ca să nu zic că îi ia la bătaie- ( gest pe care eu, totuşi, îl văd exagerat, pentru că problemele nu se rezolvă în bătaie).  Cocalarul, foarte lamentat, îmbrânceşte şi el omuleţii de vârsta a 3-a care au îndrăznit să se ia de maşina lor şi de ei, apoi şi-au văzut liniştiţi de drumul spre întrarea în Universitate. O femeie a notat numărul de înmatriculare al maşinii acestora (era ceva de genu ” IS ..?.. UZA ), şi de aici, Dumnezeu ştie ce s-a mai întamplat (eu am plecat în acel moment).

Nu-mi place să iau parte la altfel de scene. Şi au fost multe de-a lungul timpului….Am ţinut să povestesc această întâmplare, şi voi povesti fiecare întâmplare de acest gen, pentru a vă dovedi vouă, şi nu numai, că vorba ” nu mi-e ruşine că sunt român, ci mi-e ruşine că alţii sunt români” e 100% valabilă (din punctul meu vedere). Încă o dovadă că suntem o naţie needucată, nesimţită, dispusă oricând la violenţă (de orice fel) şi că ne merităm soarta !! Chiar nu ne scoate nimeni şi nimic din starea asta de nesimţire spre moarte cerebrală ??

Aveţi grijă de voi !

4 thoughts on “Disponibilitate

  1. Sincer am ras copios desi eram tare suparata. Offff si cand ma gandesc cate generatii din acestea se ,,ridica” si vin din urma noastra in viata. Vai mie cand ma gandesc ce ne asteapta dar mai ales pe copilasii care cat de cat se mai chinuie unii parinti sa ii educe, Doamne in ce iad vor trai!

    • Initial si eu am ras de intamplarea in sine, pentru ca ma simtem ca-n filmele cu prosti ! :))))

      Da, ai dreptate. Societatea actuala naste monstrii… Dar nu sunt copii sau parintii de vina, ci societatea. Pe care noi am acceptat-o sa fie asa …..D-aia merg lucrurile cum merg…pentru ca le-am permis sa mearga asa, si am preferat sa fim spectatori la ceea ce ni se intampla, fara sa facem nimic . Si ramanem in continuare in aceeasi stare latenta de nepasare.

  2. Ar fi comic dacă n-ar fi adevărat. Te asigur că mitocănii se întâmplă absolut oriunde. Cauza? O profund injustă selecţie naturală 🙂 . În Românica noastră de acum nu proştii “mor de foame”.

Leave a Reply

