Umbră

Încă o zi care, în scurt timp, devine ieri. Iarăşi am senzaţia că am pierdut vremea, şi sfârşitul zilei mă găseşte obosită, deşi nu am făcut nimic . Nu e o oboseală fizică…

Mă aşez la locul meu preferat. Pe fotoliul de lângă fereastră. Lângă mine, pe măsuţă, încă iese abur din ceaiul de mentă…. Cerul e atât de mohorât. Nu-mi place că e trist. Sau poate şi el e obosit. Sau poate şi lui îi e dor…de ceva ! Aş fi vrut să văd câteva stele pe care să le număr şi să ghicesc care e a mea în seara asta. Lună încearcă, totuşi, să îşi facă loc printre noi, cum încerc eu să-mi fac loc în lumea asta nebună, care mă “sufocă”. Deşi nu e întreagă, totuşi luminează, e puternică…

Am stins lumina din cameră. Am chef să mă lumineze doar luna. Să mă gâdile pe faţă doar ea. Gust din cand în cand din ceaiul fierbinte…

Mi se pare ciudat acest moment. Mă dezobişnuisem să stau singură, în liniştea surdă a unei nopţi de aprilie.

Cineva îmi spunea recent că e bine să ai momente pe care să le petreci doar tu cu tine, să “închei” socotelile pe acea zi cu propria ta persoană, să meditezi, să te destăinui doar ţie. Mie, sincer, nu prea îmi plac momentele astea ! E sigur momentul în care îmi vin în minte tot felul de tâmpenii. Nu-mi place că iar mă cert. Mă cert cu mine, şi-mi aduc aminte cât de idioată îs uneori. Sunt în contradicţie gândurile mele şi  sentimentele. Niciodată nu s-au înteles. Sau nu le-am înţeles eu…

De fapt , în seri ca asta, nici nu obişnuiam  să fiu aici ! Pe fotoliu. De obicei,  eram undeva în Copou , în parc, pe o bancă, sau cu fundul pe scările din fundaţie. Cu câţiva “nebuni”. Dar seara asta nu am chef… Seara asta stau în fotoliu, comodă, cu picioarele strânse sub mine, cu ceaşca de ceai în mână, şi cu muzică bună pe fundal (nu zgomot)…. Plus că, în noaptea asta, nu sunt nevoită să vorbesc ! Şi îmi convine de minune ! Las muzica să o facă în locul meu. Ea sigur are mai multe să spună decât am eu.

Deşi, în general, vorbesc şi râd mult, şi îmi place să mi se vorbească, acum vreau doar să ascult. Să îmi ascult tăcerea. Uitasem cum sună…. Aş striga la ea, dar am uitat, e surdă !

Nu sunt tristă. În primă fază, asta ar crede oricine : că sigur m-a supărat cineva sau ceva. Nu ! Singura persoana pe care as putea să fiu vreodată suparată, sunt eu ! Pentru că sunt cea mai influentă asupra mea ! Şi undeori nu în sensul bun….. Dar nu e cazul acum.  Nu prea  ştiu să fiu tristă. Sau poate am acea senzaţie de moment. Senzaţie de melancolie, de dor, de visare. Mi-e linişte…

Cu siguranţă dimineaţa mă va găsi aici. În aceeaşi pereche de blugi şi cu aceeaşi cească lângă mine, care probabil va fi goală…uscată !  Privesc pe fereastră. Deşi sunt aceleaşi lucruri de văzut, privesc de parcă mereu ar apărea ceva nou. Cel puţin asa nu-mi dau seama când trece timpul. Nu există aşa ceva ! Şi cred că e bine . Am obosit să fiu “alergată” zi de zi de timpul care parcă nu-mi mai ajunge să duc la bun sfârşit tot ce mi-am propus. În noaptea asta nu există timp ! Nici vreo tehnologie electronică de comunicaţie pe care o urăsc….mă sufocă !

Mă simt altfel aici, în umbra nopţii ! Nu-mi pasă dacă, la un moment dat, voi adormi pe acest fotoliu, sau dacă zorii zilei mă vor găsi din nou cu ochii încercănaţi.

Las farmecul nopţii să mă ducă unde vrea el. În noaptea asta sunt doar o umbră. O umbră pe care ai semănat-o în sufletul meu. Aşa cum spunea Alifantis : “O umbră se-nchide în mine, o umbră în viaţă mă ţine. Şi umbra aceea eşti tu ! Fiori prin mine umblă, şi nu am trebuiţă. Te rog pe tine, umbră, să redevii fiinţă !”

midsummer_night__s_dream_by_zaratops-d3930gz

2 thoughts on “Umbră

  1. Pingback: Scurt pe doi. Săptămâna 2. | Graffiti-uri pe pereţii "Gării pentru doi"

Leave a Reply

