Cunoaşte-mă

 Vrei să mă cunoști? Fă-o !

Dar nu îmi privi chipul și nu trage concluzii după câteva cuvinte pe care le rostesc. Nu îmi evalua inteligența și maturitatea dupa vârstă, nici după studii și nici după condiţia mea socială. Nu mă privi prin prisma lucrurilor pe care le am, pentru că acestea nu arată că am tot ce îmi trebuie, dar nici că duc lipsuri. Nu mă privi şi nu-mi vorbi de sus, pentru că nu înalţimea face diferenţa . Nu asculta povești despre mine și nu mă privi prin ochii altora, pentru că fiecare mă vede diferit și prea puţini mă văd aşa cum sunt cu adevărat. Nu îmi cataloga sensibilitatea, moralitatea şi valorile în funcţie de greşelile din trecut, pentru că nu cunoşti imprejurările care au dus la înfăptuirea acelor greșeli. Nu judeca pasiunile mele (doar pentru că ţi se par ţie mai ciudate, mai puţin feminine, mai riscante etc.), pentru că ele mă fac fericită şi liberă ! Nu mă judeca după oamenii din anturajul meu pentru că există motive pentru care aceştia fac parte din viaţa mea, pe unii dintre ei neavând dreptul să-i aleg, iar la aţtii chiar ţin din tot sufletul meu. Pentru ca să îmi inţelegi cuvintele, vino să-mi asculţi tăcerea. Vino şi trăieşte alături de mine o perioadă de timp. Să vezi tot ce mi se întâmplă, tot ce fac şi tot ce îndur. Vino să îmi vezi nemulţumirile şi frământările interioare. Vino să vezi de câte ori sunt neîndreptăţită, dar cu toate astea, de câte ori aleg să “închid” ochii în faţa lor.  Vino să îmi vezi toate stărilie, de la bucurie până la tristeţea adâncă. Vino să vezi cum râd atunci când ar trebui să plâng şi cum alin durerile altora, în timp ce durerile mele mă sufocă. Vino să vezi la câte trebuie să renunț şi câte îmi refuz, de multe ori din dragoste pentru alţii. Vino să vezi cum greşesc şi câte regrete adun, dar și cât de mult iert. Vino să îmi cunoști temerile și să vezi cum sunt supusă eşecului, în ciuda tuturor eforturilor pe care le fac.  Vino să îmi cunoști universul, trecutul și visele. Vino să vezi cum primesc doar o parte infimă din iubirea de care am nevoie și pe care o merit. Vino să vezi cât dăruiesc și cât primesc înapoi…

Cunoaşte-mă !

have_i_run_too_far_to_get_home__by_inessa_emilia-d578b38

 

4 thoughts on “Cunoaşte-mă

Leave a Reply

