Agramaţi

O foarte mare parte din populaţia ţării ( populaţie cu pretenţii) habar nu are despre regulile elementare de gramatică. Cu alte cuvinte, nu ştie să scrie/vorbească/citească CORECT ! Personal, nu am nimic cu “analfabetismul” ei “cronic”, cel puţin nu atât timp cât acei oameni nu sunt în preajma mea. Însă, din moment ce “nimeresc” vreun agramat “răsărit”, nu întârzii să îi atrag atenţia că e PROST ! Da, poate că sunt puţin egoistă, că jignesc. Unii poate ar judeca greşit atitudinea mea faţă de ei (din punctul ăsta de vedere). Dar sincer vă spun, consider că un om care la o varstă …cu pretenţii….e agramat “mai mult decât permite legea”, este un om egal cu ZERO, sau undeva sub zero! RATAT !  Când primesc mesaje de genul  “ în preună” , “ân“, “chear” şi multe altele ( nu le scriu, pentru că nu le suport ! ), nu întârzii să le răspund  cu varianta corectă.

Câteva sfaturi pentru agramaţi  :

-evaporaţi-vă din preajma mea (s-ar putea să vă jignesc cam des…şi pe bună dreptate ! );

– nu mai spuneţi nimănui că sunteţi români ! Nu de alta, dar şi aşa avem o imagine superbă în faţa celorlalţi…destule “calităţi” !

– căutaţi urgent un DEX al limbii române şi citiţi-l (asta dacă aveţi habar cum se facea asta şi unde găsiţi aşa ceva)

– în loc să învăţaţi italiana, engleza ca să vă daţi “jmecheri” că ştiţi limbi străine, învăţaţi întâi ROMÂNA ( e totuşi limba voastră maternă, şi e ruşine să nu o ştii). Nu eşti deştept dacă ştii oricât de multe limbi străine şi mai puţin limba maternă ! Din contră, e JOSNIC !

– dacă faceţi copii, să nu cumva să îi învăţaţi voi să vorbească (veţi transmite prostia voastră şi altor generaţii ! Şi ar fi păcat să se “nască” o societate de agramaţi . Deşi cred că deja s-a întâmplat asta …din păcate ) . Trimiteţi-i la şcoală !!

Conculzie : nu suport agramaţii (indiferent cine ar fi ei ). Aşa că, pentru toţi aceştia, un sincer şi călduros sfat : ” Save the planet ! Kill yourself ! ”

Dacă s-a simţit cineva ofensat de cele scrise mai sus, vina nu îmi aparţine !

P.S : din DEX : agramat = (Persoană) care face greșeli elementare de limbă; p. ext. ignorant, incult. 2. Adj. Care conține greșeli elementare de gramatică și de ortografie.

14 thoughts on “Agramaţi

  1. Lorédana, textu’ tau m-a uns pe suflet… 🙂 De ce?! pen’ca ai dreptate pe toata linia! Traiesc în afara tarii-mi natale de 32 1/2 ani, dar sper si vreau sa cred ca stapânesc înca onorabil româna, desi toate activitatile mele zilnice se desfasoara în franceza, engleza si uneori spaniola… Nu am canale-TV-ro, dar de câte ori am revenit în România, am fost adesea contrariata si revoltata sa constat ca limba româna nu mai e la ea acas’! S-a anglo-americanizat în nestire! Folosesc uneori cuvinte/expresii “straineze” just for fun(sic&LOL!), nu pen’ca as fi uitat limba-mi materna!
    Ceea ce ma surprinde enorm e sa dau peste “bloage” ale unor români din tara, cu texte numa’-n engleza!!! Snobism sau fudulie?… N-am idee, poate ambele-amândoua… 😀

    Un grand merci & bonne continuation! 🙂

  2. Merci inca o data de aprecieri !

    Respect tie si celor ca tine care desi sunt in afara, nu au uitat sa gandeasca romaneste, sa vorbeasca si sa simta romaneste.
    Cat despre “bloage” in engleza a romanilor…cred is ambele din ce ai specificat tu. .

    Numai bine iti doresc ! 😀

  3. nu contrazic,vreau doar sa precizez,ca aceeasi statistica daca s-ar face in una din tarile occidentale cu un stil de viata emancipat si cu un trai foarte bun,eu una cred ca nu am mai JUDECA,in primul rand……sa nu mai spunem de JUDECA GRESIT :)…..Iar ceea ce facem noi,nu fac straini….adica sa judecam disctructiv in loc sa gasim metode constructive. E ca si cand am merge la medic pentru a face un buletin de analiza,…..vezi cauza ca sa tratezi…..as putea continua cu pledoaria mea….dar ma opresc si sper ca se va JUDECA mai LOGIC pentru VIITORUL ROMANIEI, d.p.d.v. a LIMBI ROMANE……ca despre hotii din tara……….nu mai sunt sperante,poate peste cateva generatii….tocmai de aceea…trebuie gasita CAUZA.
    Va doresc tuturor……MULT SUCCES…..M 😉

    • “nu fac strainii” cu 2 de i si “limbii romane”, tot cu 2 de i….asa e corect. Si pentru autoarea articolului….corect e “si pe buna dreptate” nu “si pe bune dreptate”….de unde si pana unde acel plural acolo??? Nu iti suna dubios acel acord fortat intre “bune” si “dreptate”??? Serios….
      Stiu ca pe net e mai complicat de scris repede si corect, mai apasam din greseala pe tasta de langa, dar sa nu facem un acord corect sau sa nu punem cel de-al doilea i………

      • Extraordinar! Te-ai gândit , Katerina, că poate chiar din greşeală se pot face şi astfel de greşeli? “E”-ul acela, în loc de “a”, chiar a fost din grabă 🙂 Nu am recitit postarea după ce am scris-o, pentru că nu am avut timp. Nu obişnuiesc să recitesc mereu tot ce scriu.Şi dacă o fac, o fac tot în grabă, şi e posibil să sar peste şi să nu observ. Scuzele mele ! Înseamnă ca fac parte şi eu din grupul de agramaţi ?? :)))))) C’mooooon ! Tu niciodată nu ai făcut un acord greşit sau omis vreun “i”?? Felicitările mele ,atunci ! 🙂 Şi merci de observaţie. Am corectat !

      • Draga mea, eu facusem o observatie celui care scrisese cu un singur i in mod repetat, el este un bun candidat pentru categoria agramatilor, nu tu. La tine doar observasem acel acord si ma gandeam….poate poti edita articolul pentru ca sunt multi agramati care vad greseli de genul, si ti le arunca in fata doar ca sa iti demonstreze ca nici tu nu ai fi mai presus decat ei. Asta era scopul, sa nu le dam ocazia de a gasi vreo greseala pe care sa o comenteze.

  4. Eu nu am judecat pe nimeni. Am spus doar un adevar. Nu stim sa scriem corect, nu stim sa vorbim corect, nu stim sa ne purtam corect unii cu ceilalti (in timp ce alte tari o fac impecabil). Suntem lenesi (las’ ca face ala “, sau “de ce sa fac eu cand poate sa faca Gigel”). Traim intr-o continua nepasare spre moarte cerebrala (ca tot vorbeai de medic). Asteptam altul sa vorbeasca corect in locul nostru, altul sa stie sa scrie, altul sa fie civilizat, altul sa schimbe ceva !

  5. Da, te înțeleg. E destul de enervant să remarci o persoană care îşi bate joc de limba română de fiecare dată când deschide gura. Oamenii nu dau importanță acestui fapt. Atunci când singurele cărți pe care pui mâna sunt alea de joc, e normal să fii agramat.

Leave a Reply

