OZN ( o zi de naştere)

Ai îndesat încă un an în buchetul vieţii tale, astăzi, 12 noiembrie !

Cu această ocazie, ţin să îţi urez LA MULŢI ANI, şi să îţi transmit un mesaj…

Ştii că prietenia noastră nu poate fi rezumată în câteva cuvinte, care probabil nici nu reuşesc să transmită cu adevărat ce însemni pentru mine.

Te-am cunoscut înainte să mă cunosc pe mine însămi, ceea ce cred ca m-a făcut să fiu ce sunt astăzi – datorită ţie.

Surâsul tău, veselia molipsitoare şi optimismul, m-au însoţit pe parcursul a 6 ani. Zâmbesc cu drag amintindu-mi de momentele petrecute împreună cu tine şi familia ta/prietenii tăi, de plimbările şi interminabilele noastre discuţii “filosofice”, de momentele importante şi fericite din viaţa ta, la care am avut onoarea şi nemărginita bucurie de a participa ( chiar dacă nu întotdeauna fizic).

Întâmplarea a făcut să te zăresc la acel interviu la tv, şi apoi să te caut (neîndrăznind nici măcar să cred că îţi voi auzi vocea vreodata în telefon – îţi aminteşti surpriza care mi-ai făcut-o cu apelul telefonic de la ora 22:00 :))) ). Cine ar fi crezut că vom lega o aşa frumoasă şi strânsă prietenie ?! …..

Chiar şi după 6 ani, am aceeaşi “tresărire” când te ascult -la fel ca prima dată-, aceeaşi emoţie şi bucurie când te revăd după ceva timp – la fel ca prima îmbrăţişare a noastră din Hand, mult asteptată – (you know)…

Ştiu ca uneori îţi repet unele lucruri mai mult sau mai puţin importante, dar acum îţi repet cele mai importante lucruri pentru mine. Şi ştiu că fiecare cuvânt pe care îl citeşti  va ajunge acolo unde trebuie – la sufletul tău-.

Se spune că atunci când eşti slab sau puternic, e bine să ştii că te poţi sprijini pe braţul unui prieten. Vreau să îţi mulţumesc pentru faptul că tu,nu numai că mi-ai oferit braţul tău de fiecare dată când am avut nevoie, mi-ai oferit tot sufletul tău.

Mi-ai fost alături nu numai când am avut dreptate, ci şi când am greşit. Ai simţit când nu îmi “găseam liniştea”, şi mi-ai redat-o cu sfaturile şi încurajările tale. M-ai ajutat să plâng atunci când simţeam nevoia, şi datorită ţie acum ştiu să râd cu adevărat! În fiecare moment de “cădere”, m-ai ajutat să îmi găsesc echilibrul şi să văd partea bună a lucrurilor.

Eşti singura persoană în faţa căreia mi-aş deschide sufletul cu încredere. Te-am ales pe tine să înţelegi sufletul meu – care, crede-mă, e foarte complicat şi la care nu are oricine acces- tocmai pentru că ştiu că în preajma ta îi e bine.

Fiecare sfat al tău, fiecare “semnal de alarmă” pe care mi l-ai dat, l-am urmat. Şi nu am avut decât de câştigat. Eşti printre puţinele persoane care au încredere în mine şi în capacităţile mele. Mi-ai spus de multe ori, convingător, “tu ştii cel mai bine ce e bine pentru tine şi ce nu!“, când poate nici chiar eu nu credeam asta…

Ai luat parte la o perioadă importantă a vieţii mele,mi-ai fost alături, ai fost martoră la transformările vârstei prin care am trecut, şi m-ai înţeles de fiecare dată, zâmbitoare, răbdătoare, mereu cu braţele deschise…

Îţi mulţumesc că ai venit când toată lumea a plecat…

Cineva spunea : ” fiţi fericiţi, prietenii dispar când sunteţi nefericiţi“. Înseamnă că TU eşti EU, pentru că ar fi trebuit să dispari de mult…şi totuşi eşti aici …

Putea oferi Universul ceva mai bun omenirii , decât pe tine? Nu cred. Un om bun, un prieten adevărat, un om realist, un om cu sufletul prea mare pentru câtă răutate există in jur…

Nu mă întreba de ce am scris toate astea. Poate pentru faptul că sunt momente când îmi e dor…când îmi lipseşti…sau poate pentru că de ziua ta eşti un pic mai sensibilă decât de obicei (sensibilă fiind şi eu totodată).  Sau, pur şi simplu, pentru că aşa simt acum nevoia să spun.

Poate ţi se pare banal…dar aceste rânduri nu sunt scrise doar cu nişte simple cuvinte care să umple paginile, ci cu fărâme din suflet. Fărâme pe care nu le pot destăinui oricând şi oricum. Este acel lucru care nu se poate explica în cuvinte… Dar nici nu e nevoie de cuvinte, pentru că tu îl înţelegi cel mai bine.

Alţii vor spune multe… că “te iubesc” ….şi cum…şi cât… O vor spune mai frumos ca mine…însă nu te vor iubi atât !

Mă consider norocoasă că te am aproape (în pofida kilometrilor dintre noi -dar care, într-o zi,  se vor micşora-). Înţeleaptă şi bună, întotdeauna ai ştiut să-mi dai tocmai ce-mi lipsea.

Ai fost acolo unde am avut nevoie de tine…să-mi împărtăşeşti necazurile, să râd cu tine când am fost fericită…

…că ai spus ceea ce am avut nevoie să aud, nu ceea ce doream…

…că ai fost de partea mea şi m-ai făcut să văd altă faţă a lucrurilor.

De ce am nevoie de mulţi prieteni? Îmi e de ajuns ce am în prezent. Tu faci cât o mie de prieteni. Mulţumesc că “mi-ai deschis o uşa în viaţa ta“. Că ţi-ai încredinţat mie gândurile, dezamăgirile şi visele tale…

Mulţumesc că ai pus atât de multe gânduri bune, şi ţi-a păsat de prietenia noastră, că nu ai lăsat-o să se piardă o dată cu trecerea timpului.

Ne-am împărtăşit secrete una alteia, am râs împreună, ne-am distrat, am plâns, ne-am alinat durerile sufleteşti. Toate aceastea s-au strâns în amintiri…amintirile prieteniei noastre.

Pentru tine…

Nu uita că sunt şi voi fi aici…

Nu uita că timpul a lăsat în umbră lumina, doar pentru a găsi drumul spre prezent. A lăsat umbra clipelor frumoase doar pentru a ne aminti, cu bucurie, întotdeauna de ele.

Tot ceea ce a fost se întâmplă şi acum.. Fiecare zi pare alta. Ajută-mă să înţeleg asta…aşa cum o faci mereu.

Îţi promit că nimic nu se va schimba! Cred în tine, pentru că prietenia ta mă conduce să te iubesc mai mult, şi să-i tratez mai bine pe ceilalţi.

Sunt mândră de tine. Sunt mândră că îmi eşti prietenă !

În încheiere, îţi urez un mare şi călduros LA MULŢI ANI ! Şi fiecare an să te facă mai puternică, mai încrezătoare, mai fericită !

Cu toată dragostea,

mica ta prietenă moldoveancă,

Lore ^_^

(pentru Roxana )

2 thoughts on “OZN ( o zi de naştere)

  1. Cred ca avem lucruri in comun 🙂 aceste prietenii care lasa urme adanci in suflet, mica proza care ti-a placut pe bloguletul meu de incepator este scrisa tot de ziua prietenei mele, tot privind spre trecut, si tot cu o usa deschisa spre prezent si viitor, chiar daca nu mai e ca inainte 🙂 avem in comun mirosul copilariei patriarhale…
    Te salut cu drag si este o adevarata placere sa imi recunosc emotii in scrierile tale.

Leave a Reply

