Copilăria mea a murit o dată cu bunica …

Ce copilărie ar fi fost fără bunica?

Nimic nu e mai frumos decât copilăria alături de bunica, când alergam prin curte până la lăsarea serii, când trebuia să ghicesc ce bunătăţi ascunde în pumnii ei mici şi moi de fiecare dată când mergeam în vacanţă să o vizitez. Mi-a colorat copilăria aşa cum nimeni nu a făcut-o. Mi-ar plăcea să mai existe şi în ziua de azi copilarie ca a mea. Vacanţele de vară petrecute pe potecile grădinii cu flori, în cerdacul casei, pe scările din curte… Când mă loveam şi ea mă mângâia şi mă încuraja să mă ridic !

Îmi plăcea să stau cu bunica  la poveşti până seara târziu…. Nici nu simţeam trecerea timpului. Îmi povestea “istoria” familiei, despre mama când era copil, despre ea şi bunicul , sau despre obiceiuri (croşeta, ochelarii, o serie de spaţii care îi erau proprii: soba, la cuptor, în scaunul-leagăn) . Sau caâd îmi punea întrebări şi îmi promitea că nu va spune părinţilor …  Îmi sunt cele mai dragi amintiri… Lucruri pe care nimeni nu avea să mi le spună…

Căldura şi mirosul de prăjituri făcute de bunica, m-au făcut să mă gândesc la anii copilăriei….copilărie care de astăzi consider că se încheie, o dată cu plecarea ei într-o lume mai bună decât cea de-aici.

De 8 ani încoace, ea era singura care îmi mai amintea “pe viu” de mama… Când o priveam în ochi, parcă o vedeam pe mama în carne şi oase. Acum le voi revedea pe amândouă  doar în fotografii…
Acum toată familia s-a reunit acolo,sus (bunicul, mama, bunica). Acum sunt împreună…

R.I.P ! 😦

14 thoughts on “Copilăria mea a murit o dată cu bunica …

  1. Nu stiu ce as putea sa iti spun, Lore… cred ca durerea ta e mai mare decat o pot alina niste cuvinte… dar e frumos ca ai niste amintiri minunate cu ea. Sunt sigura ca e mandra de tine si te vegheaza! Sa fii fericita ca a fost in viata ta! 🙂

  2. si bunica mea a plecat de curand intr o lume mai buna,,,,,,,,,,,am sufletul plin de durere ,ma gandesc mereu la ea si as vrea sa stiu ca i este bn,,,inainte sa moara cu cateva zile,mi a zis ,,,sa nu ma lasasti sa mor,,desi era batrana ,mult prea batrana ea isi dorea sa traiasca,tocmai pt a mai sta cu noi,ne iubea enorm,ma doare ca nu am av nicio putere si ca moartea a luat_o fara sa si ceara voie la noi sau la ea!la fel ca si tine am amintiri frumoase cu ea,,e tot ce a mai ramas!

    • Asa e , copilaria pe care am avut’o noi …generatia ’90 …nu o vor mai avea in veci cei de astazi…. si e pacat..
      Multumesc frumos, Angela. Ma bucur ca ai trecut pe aici. Si te mai astept cu drag ! 🙂

  3. @ Buna dimineata !
    BUNICA a fost pentru mine ICOANA bunatatii si puritatii feminine ,a dragostei si respectului de semeni, a curajului de-a spune adevarul si a-ti recunoaste greselile,a tot ceea ce era mai frumos atunci pe lume ! Din pacate, pentru BUNICA dinspre MAMA am vagi amintiri caci din spusele bunei mele MAME eram doar de un an si cateva luni cand BUNA ne-a parasit in locuri doar de EA stiute !Despre BUNICA dinspre TATA,ma leaga multe amintiri frumoase iar cele spuse mai sus sunt concluziile mele din anii cand, copil fiind, alergam descult vara dupa BUNA mea credincioasa
    in peregrinarile ei firesti pe dealurile impadurite din apropierea satului dupa IERBURI TAMADUITOARE ! Este prima data cand intru pe acest minunat blog si rog respectuos sa primiti chiar daca virtual, multumirile mele sincere pentru
    REMEMBER BUNICA
    care constituie cel mai frumos cadou de ZIUA lor,
    a MAMELOR si BUNICILOR !!!
    La multi ani de 8 MARTIE ( chiar daca cu o zi intarziere ) !!!
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

  4. Bunica mea a murit anul aceasta eu cand eram mic am satat doar la ea ei ai spuneam mama dar ea sa dus ea a spus inainte sa moara ca vrea sa mai traiasaca vreo 2 ani sa o vada pe sora mea la facultate si pe noi la liceu :((

  5. Bunica mea a murit anul aceasta eu cand eram mic am stat doar la ea ei ai spuneam mama dar ea sa dus ea a spus inainte sa moara ca vrea sa mai traiasaca vreo 2 ani sa o vada pe sora mea la facultate si pe noi la liceu :((

    • Imi pare rau… 😦 Din pacate nu noi ne alegem oameni din jur si nu noi ni-i luam ….. Suntem obligati sa trecem prin asa ceva… 😦 Dar raman amintirile 🙂

  6. Bunica mea a murit in urma cu 6 luni de zile din cauza unei operatii, ea ma crescut de cand eram mica si imi lipseste enorm de mult. Dar stiu ca de acolo de sus are grija de mine si mereu vegheaza ascupra mea 😦

Leave a Reply

